søndag den 17. juli 2011

Nordkraft

Blev færdig med Nordkraft! :D
Nu har jeg ikke dårlig samvittighed over ikke at have læst en bog, som man skal læse i sit liv!
Nu forstår jeg også hvorfor. Jakob Ejersbo skriver fantastisk, og jeg er vild med hans kreative måde at opdele bogen på. Overskrift. Årstal. Hovedperson. For til sidst at flette det hele sammen. Fantastisk!
Vil bare lige give det videre: hvis du ikke har læst den, så skal du gøre det! ~

Junkiehunde
1990. Maria. Pusher frau. Fanget mellem problemerne med sin familie, som hun har vendt ryggen til og problemerne med hendes pusherkæreste - hun har ikke set problemer før de tager overhånd.

Broen
1992. Allan. Tidligere junkie, som er vendt tilbage til Aalborg. De gamle problemer dukker op under overfladen, mens Allan kæmper med nogle psykiske problemer og prøver at skabe sig en anden fremtid.
Blanding af nutid og flashbacks fra Allans tid på havet.

Begravelse
1994. Steso. Personerne man har mødt gennem Maria og Allan's historie mødes til begravelse. Historier flettes sammen. Fortidens historier kommer på bordet - gode som onde.
Vækslen mellem nutid og personernes fortid.


Næste bog på min liste er; Aldrig Mere Fri. Men da den er udlånt pt. har jeg lånt en masse fotobøger med hjem - så de skal studeres når jeg har fri fra arbejde.

"Hver gang hun bilder sig ind, at hun er færdig med fortiden,
så er den ikke færdig med hende. Den kaster sine skygger"
citat: Jakob Ejersbo, Nordkraft

p.s. kloge mennesker
hvordan slipper jeg af med rammen om billederne på Blogspot?

1 kommentar:

  1. Hey jeg elsker dit layout! og under layout HTML skulle der gerne være noget som hedder

    img
    {
    border: 0 px;
    }

    There you go ingen kant.

    SvarSlet