onsdag den 6. juli 2011

Hvor drømmene vender

Jeg er i ferien (og det næste års tid) på low budget!
Så jeg har kastet mig over gratis-hygge, og lavet mig en læseliste, som jeg faktisk er rigtig godt igang med:

1. Drageløberen
2. Flight to Freedom
3. Hvor drømmene vender
4. Nordkraft
5. Aldrig mere fri
6. Mit liv som Geisha

Det ville være totalt hardcore af mig, at nå igennem alle bøgerne inden jeg starter på Media College :b

Den seneste bog jeg har færdiggjort er; 'Hvor drømmene vender' - det var et rent tilfælde, at den kom på min læseliste. Jeg skulle ned og låne Nordkraft, men den var ikke hjemme? (troede ellers det var sådan en bibliotekerne altid havde). Så jeg kiggede lidt på de nyeste bøger, der var udkommet, og der stod den med sin visuelt flotte forside, og beskrivelsen bagpå lød også spændende så det kastede jeg mig ud i!


Bogen handler om 24-årige Ahléme, som bor i Frankrig med hendes far og lillebror - hun er emigrant fra Algeriet, og man kommer helt tæt på hvor svært det er at være emigrant, og ikke have statsborgerskab. Man kommer tæt på hendes privatliv, hvor man hører om hvor svært det er, at være 5 hjul, når hun er sammen med hendes to veninder, som begge har kærester. og hun beskriver hvor håbløs hun er til kærlighed, og når kærligheden endelig er der, bliver den revet væk fra hende.
Jeg er kæmpe fan af Ahléme's tante Mariatou, som hele historien igennem giver Ahléme gode råd, når livet er svært eller hun ikke ved hvad hun skal gøre. En af hendes gode råd, er helt sikkert et jeg vil tænke over:

"Hvis du venter på nogen én gang,
kommer du til at vente hele livet"

Jeg har altid været typen der venter og håber.. måske er der noget om det?

2 kommentarer:

  1. Hvor er det cool at du starter på media college til sommer!

    So do I!

    SvarSlet
  2. Læs alt det du kan min smukke! <3

    SvarSlet