mandag den 13. februar 2012

Mal med lys

Hej alle & Emma :D
Emma spurgte i mit sidste blogindlæg: hvad betyder det at male med lys?
Nu skal jeg forklare det - og vise nogle billeder frem, som Ilka, Renata, Jonas og jeg har lavet.

Når man maler med lys skal man selv styre lukketiden i sit kamera. Man starter med at åbne linsen i totalt mørke. Dernæst tager man en lygte eller anden lyskilde, og tegner på de ting, som man ønsker at have med i sit billede. Når man mener, at man har belyst alt der skal med, så lukker man linsen igen - og vupti så har man malet med lys :)
Man skal dog passe på med enten at belyse for lidt eller for meget.

Det rigtig sjove ved at male med lys, er at man kan belyse noget - slukke lyset - flytte rundt på det man tager billede af, og så male videre. Her gjort med mennesker:



Canon EOS D400
Ingen af billederne er blevet redigeret på computer.

& lidt fra mig:
De sidste par dage har jeg været syg - så lørdag aften hentede mine forældre mig i Vrå, så jeg kunne komme hjem og blive ordentlig rask. Nu er jeg ovre en slem omgang forkølelse med tilhørende feber :c bvaaard. Næste weekend bliver travl, der er nemlig Valentines fest på skolen, og dagen efter skal jeg til Aalborg til 42 års fødselsdag! :D yaaaaaay glæder mig sådan til at se alle de søde mennesker :')

Uh og jeg fik 2. pladsen i Sascha's giveaway ♥ første gang nogensinde jeg deltager i en giveaway, og så vinder jeg en præmie wiiii ♥


Cute style gift & Jessie J. CD
Perfekt gave at få på skolen, ligesom jeg blev syg :3 ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar