lørdag den 21. januar 2012

Edward Scissorhands

Hej fejl i opdragelsen ♥

Her til aften var vi nogle stykker, der besluttede os for at se en film på skolen. Vi flyttede sofaerne, sad med dyner, drak te og kaffe. Vi besluttede os for at se Edward Scissorhands - hvilket jeg syntes var en god idé, efter som jeg ikke havde set den før.


no hands - only scissors

Det er en Tim Burton film - og jeg elsker virkelig Tim Burtons underlige og til tider lidt uhyggeligt fortællinger. Jeg har dog kun set nogle af de animationsfilm han har lavet. Men kunne rigtig godt lide denne - ikke fordi den var et flot og imponerende kunstværk (men nu er den jo også fra 1990) men fordi man tydeligt kunne se Tim Burton universet selvom det var en spillefilm. For eksempel var slottet et godt eksempel på klassisk Tim Burton; trapperne med de skæve trin, det uhyggelige og mørke miljø. Tror noget af det jeg elskede mest ved filmen, var Tim Burtons måde at tolke "virkeligheden" på; smuk og farvestrålende - men ironisk nok ikke perfekt når det kommer til stykket.

Fortæl mig, er jeg den eneste som ikke havde set denne?

4 kommentarer:

  1. DU ER DEN ENESTE SOM IKKE HAR SET DEN! xD Siger pigen som har set stort set alt hvad Tim Burton har lavet. Hej, jeg er et dårligt eksempel

    SvarSlet
  2. Hej søde Sabrina, du er et par år - eller årtier - bagefter xD
    Få set alle Tim Burtons film!

    SvarSlet
  3. Kære Sabrina. Du er den eneste der ikke har set den (taber) <3!

    SvarSlet
  4. Ja, du er vist den eneste der ikke har set den <3
    Men du skal da helt klart have set nogle flere af hans spillefilm!

    SvarSlet